onsdag 9 november 2011

Föreläsning

Jag blev tillfrågan om att föreläsa i Avesta om mitt konstnärsskap. Det är Avestas Konstförening som står bakom arrangemanget. Verkar dumt att tacka nej till en sådan rolig grej!

Jag funderade ett tag på vad jag ska prata om, jag tror jag har kommit fram till hur upplägget ska vara, men det är ju inte helt klart än. Jag måste skriva ner lite stolpar, fundera på vilka tavlor jag vill visa och sen vilka anekdoter som bör förhöja mitt babblande.

För humor, det behövs, i allt. Jag har uppskattat de föreläsare som kan få sina lyssnare att dra på smilbanden, det är dom jag minns helt enkelt. Så jag hoppas att jag själv ska kunna tillhöra den skaran.
Det är väl tur att jag har erfarenheten att prata inför människor, jobbade som bildlärare under tre år och det underlättar om man ska stå framför folk och försöka "hålla låda"

Man vill inte känna sig på det här viset när man står längst fram, naken och med ett lamm hängandes över axlarna :)
(konstnären heter Pontus Christian, väldigt duktig snubbe!)

Valde att döpa föreläsningen till:
Pernilla pratar om konstnärsskap, kartongbarn och karriär.
Så... om du är i Avesta den 14:e November och inte har något att göra kl 19, ja, då är du välkommen
till Myrgatan 3.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar