måndag 2 december 2013

Kurser

Just nu går jag på en kurs i på tisdagar vars syfte är att inspirera deltagare att starta en egen verksamhet. Jag har redan mitt företag, men jag ville få en ny infallsvinkel kring företagandet och lite mer självförtroende. Min största oro kring detta har alltid varit min ekonomiska situation. Försörjning, bokföring och deklaration mm.

För många år sedan gick jag en "Starta Eget Kurs" genom arbetsförmedlingen, den var intressant, men jag var väl för ung då för att verkligen våga starta. Och idag är jag glad att jag inte kastade mig in i det, för jag hade inte samma förutsättningar då som nu. Kanske hade jag även låtit min tidigare handläggare på Arbetsförmedlingen styra mina tankar för mkt. Hon sa nämligen till mig - den kursen har vi mest för att man inte ska starta eget…. JA, och så blev det för mig.


Fast den kurs jag går på nu VILL ingjuta tilltro och hopp. Det lyckas den med. 
För mig går tankarna kring att utveckla mitt företag. Sälja tjänster såsom Målerikurser, kanske utsmyckning på företag och varför inte gästlärare? Jag behöver gå in i momsträsket… :)

Vi får se hur det utvecklar sig. Nu har jag ändå en ateljé att utveckla, tillräckligt stor.
I dag har jag mest organiserat i den, satt upp hyllor och fått den att se mer seriös ut… Jag är en person som gillar ordning… Gjorde en test på FaceBook som handlade om vilken del av hjärnan som man använder mest. Höger - den kreativa och Vänster - den organiserande. Jag är mer vänster, pinsamt… och jag ska kalla mig konstnär… Fast det är klart det inte borde förvåna. Min konst är strukturerad och bestämd i sina färger och sitt uttryck…



jaja, får även se hur det utvecklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar