torsdag 7 april 2011

Att vara nyfiken och testa

Jag hoppas att jag aldrig kommer sluta söka och att jag behåller min nyfikenhet inför nya utmaningar. Jag hoppar ofta på om någon kommer med idéer, kan vara lite försiktig till en start, men har jag väl kommit igång så avslutar jag det. Det är sällan jag struntar att göra klart det jag tagit till mig.



Idag var jag trött när jag kom till mitt lilla rum där jag bor. Jag var orkeslös, men så pratade jag i telefonen med en vän och vi pratade om en logotyp till hans företag och helt plötsligt fick jag energi och inspiration. Turbiner... Ja, det är det jag ska inrikta mig på, förenkla och göra stilrent. Kul.

Jag har tur som får lära mig en massa nya saker genom mina bekanta. Jag får insikter i världar jag annars skulle ha noll koll på. Insikter och kunskap jag sen kan nyttja i mitt skapande på ett eller annat vis.

Jag har designat logos tidigare, bl.a. Konstrundan i Avestas logo. Jag har egentligen svårt för färgen brun (kräver antagligen en närmare förklaring, det får bli en annan gång) fast logon funkade som brun.


Ibland förvånar man sig själv :)

Jag har en fd lärare som heter Birgitta Nenzén, konstnär. Och jag minns så väl hur hon beskrev tjusningen i att bli äldre och det har fastnat i mig för att det stämmer med hur jag ser på mitt "åldrande"
Hon sa att hon hade en nyfikenhet på vad hon kommer måla om 10 år och DET var det som lockade med att bli äldre.




JA. Vad målar jag om 10år ?!
Jag har en lyx med att ha mitt måleri. Jag kommer inte bli en sysslolös pensionär, jag kommer fortsätta måla, utveckla, tänka och söka. Om jag är frisk förstås. Fast blir jag sjuk tror jag att även det kommer ses i mina alster....

Tack för mitt måleri, var jag nu fått det ifrån...

\m/

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar