onsdag 6 april 2011

Nedtagning och försäljning

Idag har jag tagit ner min "Dalahäst" som hängt i Skarpnäcks Kulturhus sedan februari.
Jag har sålt tre av verken och jag tackar Anders, Ylva, Martin och Rebecca.
Nu har tavlorna fått nya väggar och hänga på och det känns mycket bra, för efter ett tag så tappar jag respekten för mina tavlor. Som nya är jag varsam, men efter ett tag så förlorar de lite sitt värde för mig och då vill jag verkligen att tavlorna ska hamna hos någon som gillar dem.

Jag måste erkänna att jag var mycket glad när jag såg min "Uppretade" Dalahäst i tidningen City... och dessutom som Helgens bästa nr 2 :) Tack

Jag var också med om en annorlunda grej, jag fick en bukett tulpaner av Kulturhuset som tack för att jag ställt ut hos dem. Har aldrig hänt förut. Positivt! Jag har varit mycket nöjd med Skarpnäcks Kulturhus och tycker att de jobbat jättebra och ger bra vibbar. Jag rekommenderar verkligen andra att ansöka om att få ställa ut där.

Ofta får man betala när man ställer ut sin konst och ibland tar galleristen en viss procent av det man säljer. Nu var det gratis att ställa ut och jag fick behålla all försäljning för egen del. Mycket bra och jag ser ett hopp för mina motorcykeldrömmar. En egen hoj närmar sig!!

Tidigare på dagen mötte jag upp min vän och gamla skolkamrat från tiden i Sundsvall, vi fikade och käkade ihop och Sandra visade upp lite nyheter som hon jobbar med, riktigt intressant. Hon håller på och testar lite nya tekniker i grafik som jag blev nyfiken på. Jag inser att jag behöver jobba mer med motiv som jag kan producera flera grejer av....

Jag kan också meddela att "Grindslanten" kommer bli riktigt bra. Jag kommer börja jobba på den inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar