fredag 1 april 2011

Bra idéer kommer sällan ensam

Att tillhöra ett nätverk av olika kategorier människor är ypperligt bra! Jag är tacksam över mitt. Jag tror nämligen att olikheter berikar mitt eget liv och mitt eget sätt att tänka. Om man spånar fritt med någon annan person så kan det dyka upp mycket nya saker.

Ett nätverk som innehåller personer med olika bakgrund och med olika yrken är intressant. Att även träffa människor med hjärna och hjärta är pärfäkt (à la Pernilla)

Idag har jag lunchat med min Drake, Per-Erik. En bra lunch med både skitsnack och goda visioner. Jag blir inspirerad av positiva tankar och nya tankemönster och det är bra för den konstnärliga kreativiteten.

Läser i boken som Lars Wilks skrivit med Martin Schibli "Hur man blir samtidskonstnär på tre dagar". Där tar man upp fenomenet Nätverk, fast än så länge ( läst 82sidor...) bara i den bemärkelsen att nätverka med likasinnade, alltså konstvärldens vänner. Det underlättar för möjligheterna att hamna på rätt galleri mm

Jag tror på flera konstellationer, konstnätverk, personligt nätverk, IBM nätverkande och sist men inte minst Kjells nätverk.

Avslutade min dag på fiket "muggen", ett bra ställe att teckna på och titta på alla människor på Götgatan :)






- Posted using BlogPress
from PN79s iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar