fredag 15 april 2011

Luncher och mina val

Det blev en dagstripp till Stockholm idag med syster, jag skulle åka på en "Kjell-lunch" och tänkte att syrran kanske ville ta en shopping vända i Storstan.
Det blev så att även hon fick gå på denna lunch.

Kjell-lunch är en sammansättning av personer med olika bakgrunder, yrken och födelseorter (dock positivt överrepresenterat från Dalarna) Individer som Kjell "hittar" på olika sätt och bjuder med på lunch, antigen på resturang Gondolen eller Grodan Sergel.



På dessa luncher samtalar vi om allt möjligt, samhälle, politik, kreativitet, skola, näringsliv... Och humor. Kjell luncher bygger på personlighet mer än prestation i yrkesliv. Det är kontakter och nya möten. Har man tur och är en trevlig person får man komma tillbaka. Vilka är där? Politiker, journalister, Ekonomer, Konsulter, Coacher, Vd, Direktör och en konstnär som har det väldigt trevligt. Jag lär mig så mycket nytt, jag får även energi av dessa glada, enkla, sociala och kreativa karriärsmänniskor. TACK!!

Kjell är en pensionär med ett stort hjärta och ivrig hjärna, DET speglas i dessa nätverksluncher och deltagarna.


För det finns olika sätt att nätverka på. BMI är ett. Jag har varit på ett sådant. Intressant, bygger på att hjälpa andra företagare/företag och i slutändan gynnar det även en själv, men här säljer man in sin affärsplan, sitt yrke och sin kunskap. Hos Kjell säljer man in sin person. Jag tror att dessa nätverk är de bästa av två olika världar.

Idag lånade Kjell ut denna bok till mig, intressant. Den ska läsas!




Jag har bestämt mig att bara omringa mig med: bra, trevliga personer som tillför glädje, positivitet och energi. Inget konstigt med det egentligen, men nödvändigt för en skapande och känslig själ som jag. För detta beslut gynnar mig både som individ och konstnär. Tack till er alla, jag tror ni vet vilka ni är :)5

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar