måndag 11 april 2011

Seriös





I morgon går jag på lite långledighet från Jula och tar min lilla bil till Avesta och min ateljé. Det är dags för betydligt seriösare måleri! Jag har två olika grejer som just nu cirkulerar i mitt huvud och jag kommer förhoppningsvis starta nr 2 inom kort. Många planer, många funderingar och lite tid... Eller är det så att jag (som flera andra) jobbar bäst med kniven mot strupen?! Det är väl därför jag får mina intensiva skaparperioder som jagar upp mig, fast ändå nödvändiga för skapandet. En deadline är positivt för en sån som mig.

Mina digitala "konstverk" är sådant som jag roat mig och min närmaste omgivning och det kommer bli flera, men nu blir det penslar, färg och ljudböcker och nya projekt som kommer hägra, det ser jag fram emot. Jag har en del tankar kring ett tema och tror det kan utvecklas ganska bra.





Morgondagen inleder jag med ett besök på Kreatima och köper lite färg, kanske hittar jag även ngt annat att unna mig, inte omöjligt att det slinker med ngn bra penna.

Redan som liten gillade jag att gå i Bokhandeln och titta på skissblock, testa pennor och beundra alla tillbehör för tecknande. Näe, det är inte samma fascination längre, men fortfarande en trevlig känsla.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar