lördag 9 april 2011

Singel och utan någon annan att ta hänsyn till... då kan jag jobba hela dagar/kvällar och nätter om jag vill.

Fast oftast vill jag bli "störd" under mitt arbete. Jag ringer och pratar i telefon samtidigt som jag målar, jag är en väldigt social person och konstnärsyrket kan ibland vara ensamt. Tur att jag har "mitt" Jula i dem situationerna, för där är man aldrig utan mänsklig kontakt. Och nu när sommaren kommer är det bara att förbereda sig på den totala ökningen av kunder och den sköna avslappningen när jag kan pusta ut vid mitt staffli.




Idag har det varit en sån dag. Först mitt inkomstbringande kneg i 7 timmar sen till mitt lilla rum och där jobbade framför datorn till nyligen. Har haft det riktigt trevligt för mig själv. När jag är i ett flöde så försvinner tiden så fort. Jag har tecknat 6 små ansikten i svart/vitt och Grindslanten är klar i morgon.

Mina vänner som ville vara med har verkligen lagt till med det lilla extra och jag blir väldigt glad över deras entusiasm och nyfikenhet. Tack :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar