söndag 3 april 2011

Fortsätter att datateckna :)

I morgon är jag ledig hela dagen. Då ska Pernilla Nyman helt enkelt måla. Idag blev det inte mycket vettigt när jag kom till mitt boende.... Det blev det här:



En annan klassisk bild.

Och varför envisas konstnärer att använda sig själva i sin konst? För min del är det för att det är enkelt, jag kan inte använda andras ansikten utan tillåtelse och jag kanske inte ens får någon att ställa upp med en pose... Det är inte så ego fixerat som det kanske kan verka.
Under en tid målade jag en del självporträtt, sen blev det ett varje år. Nu har jag inte gjort ett målat porträtt sen 2005 (tror jag) Borde kanske vara dags för ett snart.

Självporträtt är intressanta ur flera perspektiv, de talar om hur jag ändrats tekniskt och hur jag just då ser på mig själv. Ja, det är nog dags för ett nytt.

OM någon som läser detta vill figurera i "Grindslanten" maila isf ett porträtt på er som stämmer i position med ansiktet på någon i tavlan, jag lovar att teckna in er :)  GLÖM inte att grimasera där det krävs!
Själv tänkte jag vara den gråtande flickan, eller viktigpettern i mitten som nöjt tittar på.

maila: pernillanyman79@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar