söndag 17 april 2011

Dagens Nyheter och publicitet

Idag fick jag ett sms av en konstnärskollega att jag och Pontus Ersbacken fått foton på våra konstverk publicerade i DN. Kul. Självklart var jag tvungen att åka iväg och köpa tidningen, artikeln måste in i min klippbok.

Kanske tycker vissa att man inte ska "skryta" om tillfällen då man blir uppmärksammad i media, men jag blir barnsligt glad och nöjd över att någon sett det jag gjort och mitt ego får en liten kick, fast min jordnära personlighet håller verkligen en grepp om mina tankar.

Jag blev tidigare i år uppmärksammad i tidningen "Blanketten" som utkommer till personal inom Jula. Jag blev lika förvånad den gången och undrade hur de hade fått informationen om att jag är konstnär....
Jula har en "sökmotor" som letar reda på när ordet Jula blivit nämt i pressen och jag berättade för DD (DalaDemokraten) att jag jobbade extra, den artikeln hamnade på deras bord och så blev det ett litet reportage.

Minns att jag fick frågan förut - Vad skulle du att en tidning främst visade? Foto på dig eller på din konst?

Självklart på min konst, hur jag ser ut säger ingenting om mitt skapande eller mina tankar. Mitt utseende kan kanske skapa förutfattade meningar (fast dessa brukar försvinna ganska fort efter att jag börjat kommunicera...)

Tack för idag, en bra dag som avslutades med ett glas rött och kladdkaka som jag delade med min syster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar